PEUGEOT lanceert, in samenwerking met de in het Verenigd Koninkrijk gevestigde liefdadigheidsinstelling Born Free, ‘Powered by Lions’, een nieuwe digitale campagne, op de Autosalon van Parijs in 2024. ‘Powered by Lions’ bestaat om de wereld eraan te herinneren dat de leeuwenpopulatie in gevaar is, dus we moeten nu handelen om deze te behouden. Al het geld dat tijdens deze actie wordt opgehaald, wordt Born Free gedoneerd. Daarnaast investeert PEUGEOT in een solidariteitscampagne ter ondersteuning van Born Free, waarbij 60% van het budget wordt gedoneerd aan het goede doel.
Officiële onderwijspartner Born Free
Als officiële onderwijspartner van Born Free ondersteunt PEUGEOT het werk van de organisatie om wilde diersoorten en plaatsen te beschermen. Born Free doet dit door lokale gemeenschappen te betrekken, op te leiden en in staat te stellen samen te leven met wilde dieren in Kenia en andere landen over de hele wereld. Sinds 2023 ondersteunt PEUGEOT Born Free bij het bouwen van bijenkorfhekken en roofdierbestendige boma’s in hun Meru Conservation Area in Kenia en bij het organiseren van workshops over olifantengedrag in lokale gemeenschappen. PEUGEOT zal Born Free ook voorzien van Landtrek-pick-ups die dagelijks in het veld kunnen worden gebruikt.
Vier EV-laders in de vorm van een leeuw
Het doel van PEUGEOT voor de ‘Powered by Lions’-campagne was om de aandacht van het publiek te trekken en mensen aan te moedigen om te doneren aan Born Free. Als het merk dat op leeuwenkracht rijdt, voerde PEUGEOT dit uit door de straten van Parijs van stroom te voorzien met EV-laders in de vorm van een leeuw. Twee dagen lang konden mensen lezen over de vier individuele leeuwen die door Born Free waren gered – King, Thea, Dadou en Saida – en vertegenwoordigd door elke oplader en een QR-code scannen om te doneren. Deze donaties gaan naar het leveren van kwaliteitsvoedsel en deskundige zorg voor deze leeuwen in het Shamwari Conservation Centre van Born Free in Zuid-Afrika.
De activering van de leeuwenoplader wordt ondersteund door een 360° sociale en digitale campagne van PEUGEOT op alle markten en op de website van Peugeot, die het publiek naar een landingspagina leidt om meer te weten te komen over het behoud van leeuwen en om te doneren.
Een sculptuur van een EV-leeuw is te zien van 14 tot en met 20 oktoberÞ Oktober, op de Autosalon van Parijs, op de stand van PEUGEOT.
Will Travers, mede-oprichter van Born Free:
“Bij Born Free redden en beschermen we leeuwen tegen uitbuiting en behouden we hun natuurlijke habitat voor de komende generaties. Donaties helpen ons om ons uit te spreken tegen praktijken zoals jagen en om te betalen voor reddingsoperaties en levenslange leeuwenzorg in ons opvangcentrum voor grote katachtigen in Zuid-Afrika. Elektrische voertuigen en opladers maken steeds meer deel uit van ons leven. Maar dankzij de Lion-laders van Peugeot hebben we van het alledaagse iets opwindends gemaakt, iets dat mensen willen gebruiken en bewonderen.”
Linda Jackson, CEO van PEUGEOT:
“De leeuw is het kloppend hart van PEUGEOT. Het is het embleem van ons logo, aanwezig op elke auto. Als officiële onderwijspartner ondersteunen we het werk van Born Free in hun bijdrage aan het behoud van leeuwen en het milieu, evenals in hun bewustmakingsacties. Onderwijs staat ook voor PEUGEOT centraal in ons engagement.”