Door middel van deze unieke #CAMOCATCH-actie op sociale media vraagt PEUGEOT het grote publiek om het ontwerp van de camouflages te kiezen die het merk zal gebruiken op de prototypes. Op deze manier wordt het publiek op ludieke wijze betrokken bij het ontwikkelingswerk van de nieuwe generatie PEUGEOT 3008.
Camouflage is een essentiële fase in het leven van een autoproduct. Het enige doel is om de carrosserie van het voertuig te verbergen en de vertrouwelijkheid ervan te beschermen vóór de officiële lancering. Normaal gesproken zijn prototypes volledig afgeschermd van het grote publiek. PEUGEOT breekt met die standaard en betrekt consumenten nu op actieve wijze bij de laatste testwerkzaamheden op de Europese wegen.
Details van operatie #CAMOCATCH
De ontwerpers van PEUGEOT hebben 10 nieuwe, opvallende en innovatieve camouflagepatronen ontwikkeld. Elke ontwerp weet de details van de katachtige vormen van de nieuwe PEUGEOT 3008 op kundige wijze te verbergen en tegelijkertijd emoties op te wekken dankzij een inspirerende grafische ontwerpbenadering. Allemaal met maar één doel: bewijzen dat ‘de wereld een veel betere plek is met Allure’!
Fase 1: Van 15 mei tot 2 juni lanceert PEUGEOT een communicatiecampagne op sociale media. Het merk nodigt het grote publiek uit om hun favoriete camouflage(s) te kiezen uit 10 opties, ontworpen door PEUGEOT-designers. Stemmen kan heel eenvoudig op sociale platforms als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. De 6 camouflagekleuren met de meeste stemmen worden in juni werkelijkheid. PEUGEOT past deze designs toe op prototypes van de nieuwe PEUGEOT 3008 die deze zomer op Europese wegen gaan rijden.
Fase 2: In de periode tussen 1 juli en 15 augustus rijden de gecamoufleerde PEUGEOT 3008 modellen op de Europese wegen. En kom men een gecamoufleerde PEUGEOT 3008 tegen? Dan roept PEUGEOT op – om met inachtneming van veiligheidsvoorschriften – foto’s te maken en deze te delen op sociale media met de hashtag #CAMOCATCH.
Ultieme beloning
PEUGEOT nodigt een selectie van de deelnemers – die een foto hebben gedeeld van een gecamoufleerde 3008 met de hashtag #CAMOCATCH – begin 2024 uit om er exclusief in te komen rijden. Peugeot implementeert sinds begin 2023 een strategie van samenwerkingen en partnerschappen met jonge ontwerpers. Deze keer wordt de samenwerking van het merk uitgebreid naar een internationaal publiek om de designkennis van Peugeot bij een maximaal aantal mensen te promoten.
Eerste details nieuwe PEUGEOT 3008
De onthulling van de nieuwe PEUGEOT 3008 staat gepland voor september 2023. De C-segment SUV komt ook als volledig elektrische e-3008 met een actieradius tot wel 700 kilometer en drie elektromotoren. Er komt ook een variant met twee elektromotoren (dual motor). De PEUGEOT e-3008 wordt het eerste model op het toonaangevende STLA Medium platform. De elektrische e-5008 volgt kort daarna. Meer gegevens maakt PEUGEOT op een later moment bekend.