PEUGEOT is een belangrijke speler op de markt voor lichte bedrijfswagens (LCV) en blijft zijn aanbod verrijken. Als onderdeel van het volledig nieuwe modelaanbod introduceert PEUGEOT een gloednieuwe automatische transmissie voor de BOXER, de grootste bestelbus.
Introductie nieuwe AT8
Met de introductie van de nieuwe AT8 (8-traps) automaat voor de nieuwe BOXER, naast de handgeschakelde transmissie met zes versnellingen, speelt PEUGEOT in op de behoeften van al zijn klanten. De AT8 automaat biedt meer rijcomfort, meer gemak voor de bestuurder en daarmee ook meer veiligheid.
Dit zijn belangrijke voordelen voor ondernemers die veel uren achter het stuur doorbrengen, maar ook voor particulieren die lange reizen maken met hun camperversie.
Peugeot E-Boxer
Naast modellen met een handgeschakelde en een automatische transmissie biedt de nieuwe PEUGEOT E-BOXER een nieuwe, volledig elektrische aandrijflijn met 200 kW (270 pk) en 400 Nm koppel. Een 110 kWh-batterij maakt een aanzienlijke actieradius van tot 420 km mogelijk (WLTP).
Nieuw ontworpen koppeling
De nieuw ontworpen koppeling optimaliseert het schakelen tussen de acht versnellingen, voor een efficiënt beheer van het motorkoppel. Dat kan oplopen tot 450 Nm met de 2.2 BlueHDi 180 motor. Dat is 80 Nm meer dan bij het vorige model met handgeschakelde transmissie en bovendien het hoogste koppel binnen het segment. Een andere innovatie van de AT8 automaat: een snellere reactietijd van de automaat zorgt ervoor dat het start-/stopsysteem soepeler werkt. Tot slot is het laadvermogen van de BOXER aanzienlijk toegenomen, tot een maximale toegestane massa van tot vijf ton. Dat is in het bijzonder interessant voor camperversies.
De nieuwe PEUGEOT BOXER is bovendien leverbaar met een bijzonder breed aanbod comfort- en veiligheidsuitrustingen: elektronische parkeerrem, keyless entry, 10-inch centraal display, draadloze smartphone-oplader, vermoeidheidswaarschuwing voor de bestuurder, een automatisch noodstopsysteem met herkenning van fietsers en voetgangers en meer.