Ford presenteert de nieuwe Puma, een hightech evolutie van de bestverkochte personenauto van Ford in Europa. De nieuwe Puma tilt de compacte crossover-ervaring naar een nieuw niveau met een onderscheidend design, een compleet nieuw interieur en veelzijdige opbergruimte. Bovendien komt de nieuwe Ford Puma ook als 100% elektrische versie: de Ford Puma Gen-E.
Nóg verfijnder interieur
De nieuwe Ford Puma beschikt over een nog verfijnder interieur waarbij Ford vloeiende ontwerpelementen uit één stuk combineert met haarscherpe digitale displays. Dit alles resulteert in een moderne rijomgeving voor meer comfort onderweg. Het nieuwste generatie SYNC 42 cloud-connected infotainmentsysteem biedt 5G-connectiviteit3 en maakt gebruik van een ‘zwevend’ 12-inch middenscherm en een sculptuur-achtige soundbar. Uiteraard biedt SYNC 4 draadloze ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto4. Bovendien zorgt de compatibiliteit met Ford Software Update (over the air updates) ervoor dat de nieuwe Puma gaandeweg kan blijven evolueren en verbeteren.
Innovatieve Megabox
De innovatieve MegaBox, waarmee de Ford Puma zich sinds de introductie van de concurrentie heeft onderscheiden, is gebleven. Deze handige opbergruimte van 80 liter – geïntegreerd onder de bagagevloer6 – maakt het mogelijk om spullen tot ongeveer 115 cm hoog rechtop in de kofferbak te kunnen vervoeren, zoals een kamerplant. De MegaBox draagt bij aan een bagageruimte van maar liefst 456 liter6 met de achterbank in de normale positie. In een auto van 4,2 meter lang is dat uitzonderlijk veel. Mede hierdoor is de Ford Puma ook uitstekend geschikt voor comfortabele gezinsvakanties of andere avonturen waarbij de bagageruimte compleet gevuld is.
Nog meer rijplezier, volledig verbonden
Een frisse blik van Ford Design op het interieur van de Ford Puma heeft geresulteerd in een toepassing van een interieurthema in één kleur. Dat zorgt voor een strakke, overzichtelijke uitstraling. Het omhullende interieurontwerp loopt naadloos van deur tot deur via een dashboard met slanke ventilatieopeningen, een sculpturale, driedimensionale soundbar, een nieuw tweespaaks “squircle” sportstuur met afgevlakte onderkant en opvallende digitale displays.
De nieuwe Puma beschikt over een 12,8-inch digitaal instrumentenpaneel dat de bestuurder kan personaliseren om alleen informatie in beeld te laten verschijnen die nuttig is voor de bestuurder. Een 12-inch horizontaal geplaatst middendisplay met zwevend effect is hoog op de middenconsole geplaatst en naar de bestuurder gericht om de afleesbaarheid te verbeteren en het cockpitgevoel te versterken.
Discreet geïntegreerde sfeerverlichting zorgt voor een gevoel van luxe. De stoelen, het stuurwiel en de nieuwe verschuifbare armleuning zijn afgewerkt met Sensico-materiaal met subtiele Cool Grey-stiksels voor Titanium-modellen en opvallende rode stiksels voor ST-Line-varianten. Een akoestisch gelamineerde voorruit draagt ook bij aan de verfijning van het interieur. Ford levert optioneel een glazen panoramadak.
Onmiskenbaar Puma
Het exterieurdesign van de nieuwe Puma is voorzien van het nieuwe Ford-logo, geflankeerd door geheel nieuwe koplampen met een nieuw ‘klauw’-lichtsignatuur om de opvallende aanwezigheid van de Puma op de weg te versterken. De Titanium uitvoering is geïnspireerd op het grotere broertje van de Puma – de nieuwe Kuga – met een chroomvrije grille voor een jeugdige uitstraling. De Puma ST-Line heeft een sportiever ogend frontdesign. De Puma is verkrijgbaar in zes opvallende kleuren, waaronder het nieuwe Cactus Grey.
De nieuwe Ford Puma staat vanaf juni in de showrooms en is per direct te bestellen vanaf € 32.995.