Op de Autosalon van Parijs onthult Leapmotor de B10, de eerste C-SUV en een belangrijke mijlpaal voor de wereldwijde groei van het merk. De B10, de eerste van een reeks nieuwe modellen uit de B-serie van Leapmotor, is gebaseerd op de LEAP 3.5 architectuur en voorzien van slimme en geavanceerde technologie, ADAS-systemen en een volledig configureerbare digitale cockpit die speciaal is ontworpen voor milieubewuste klanten die geïnteresseerd zijn in technologie.
Met de wereldpremière van de B10, het eerste model uit de B-reeks, heeft Leapmotor International zich op de Autosalon van Parijs definitief op de kaart gezet. De lancering is een belangrijke mijlpaal voor de wereldwijde expansie van Leapmotor, dat de introductie van betaalbare en geavanceerde elektrische voertuigen (EV’s), zowel in Europa als daarbuiten, in een hogere versnelling heeft gezet.
B10: de toegangspoort voor Leapmotor naar wereldwijde expansie
De B10 is de eerste van een reeks nieuwe, specifiek voor de wereldmarkt ontwikkelde modellen uit de B-serie van Leapmotor. Deze nieuwe C-SUV richt zich op jonge kopers die niet alleen op zoek zijn naar een auto met geavanceerde technologie en connectiviteit, maar die ook een voertuig willen dat een belangrijke bedrage levert aan het oplossen van de milieuproblematiek én concurrerend geprijsd is.
Met de B10 betreedt Leapmotor een zeer concurrerend segment op de wereldmarkt. Door de combinatie van slimme technologie, een karakteristiek design en geïntegreerde functies steekt de auto er in dit drukke speelveld duidelijk bovenuit.
Toewijding aan Europa
Het debuut van Leapmotor op de Autosalon van Parijs valt samen met de versnelling die het bedrijf heeft ingezet voor verdere wereldwijde groei. Op 23 september ging de verkoop van Leapmotor in Europa van start, via meer dan 200 dealerbedrijven in 13 verschillende landen. Doel van het bedrijf is om tot eind 2025 in totaal 500 verkooppunten in Europa geopend te hebben. Deze snelle expansie wordt ingegeven door de brede strategie van Leapmotor om elektrische mobiliteit voor iedereen betaalbaar te maken: Excellence within Reach.
Samenwerking met Stellantis en toekomstplannen
Voor de ingezette expansie van Leapmotor op de wereldmarkt staat de samenwerking met Stellantis centraal. Carlos Tavares, CEO van Stellantis, benadrukt het belang van die samenwerking: “Samen met Leapmotor maken we geavanceerde elektrische mobiliteit betaalbaar voor een groot publiek buiten China. Door onze krachten te bundelen zijn we in staat innovatieve oplossingen effectief en in korte tijd op de markt te brengen.”
In 2025 breidt Leapmotor de B-serie uit met nieuwe modellen, en benadrukt daarmee de toewijding voor verdere groei van het portfolio en het aanbieden van betaalbare elektrische voertuigen over de hele wereld.