Ter gelegenheid van de inhuldiging van de Milan Fashion Week leverden John Elkann, voorzitter van Stellantis, en Olivier François, CEO van FIAT en Global CMO van Stellantis, de eerste twee Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition, geproduceerd in de Mirafiori-fabriek in Turijn, aan Giorgio Armani, waarmee de samenwerking tussen de twee iconische Italiaanse merken werd bezegeld.
Olivier François, CEO van FIAT en Global Chief Marketing Officer van Stellantis: “Door deze twee limited-edition-modellen aan Giorgio Armani te leveren, bezegelen we vandaag deze prestigieuze samenwerking die ons in staat heeft gesteld om niveaus van vakmanschap, behandeling en detaillering te bereiken die nog nooit eerder in dit segment zijn gezien. De 500e Giorgio Armani Collector’s Edition belichaamt de visie van het merk om een verschuiving in perspectief te creëren naar een duurzamere wereld, waarbij gebruik wordt gemaakt van de kracht van twee gerenommeerde Italiaanse wereldmerken. Ik wil Giorgio Armani bedanken voor zijn persoonlijke betrokkenheid bij dit project.“
Duurzame toekomst
Het promoten van elektrische voertuigen is cruciaal voor een duurzame toekomst, en FIAT zet zich in voor dit doel. De strategie richt zich op twee principes: het herdefiniëren van elektrische auto’s en het benadrukken van schoonheid. Schoonheid brengt plezier, verantwoordelijkheid en opwinding in het rijden, waardoor elektrische auto’s aantrekkelijk en ethisch verantwoord worden. Dit bevordert een verschuiving naar duurzaamheid. Met deze visie creëerde FIAT Centro Stile samen met het Armani Design Team de Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition, een combinatie van Italiaanse elegantie en ethische toewijding om de wereld in stijl te veranderen.
De overhandiging past bij het uiterlijk van het voertuig in de showrooms en is een officiële manier om Giorgio Armani te eren voor zijn vertrouwen in een gemeenschappelijke visie.
