Vier jaar na zijn marktintroductie ondergaat de Citroën Ami een transformatie en krijgt hij een nieuwe ‘Night Sepia’-kleurstelling, een rauw donkerbruin dat meer inhoud en kracht toevoegt zonder zijn unieke karakter te verliezen. Sinds april 2020 zijn er bijna 50.000 Citroën Ami’s verkocht in 14 markten – het is een echt sociaal fenomeen dat het landschap van stedelijke en voorstedelijke mobiliteit heeft veranderd. De Citroën Ami is altijd de eerste geweest die de uitdagingen van micromobiliteit en energietransitie heeft aangepakt met een betaalbare, innovatieve elektrische auto.
Een nieuwe kleur: Night Sepia
Op zijn vierde verjaardag is Ami gekleed in een nieuwe carrosseriekleur ter vervanging van het oorspronkelijke blauw, dat van toepassing zal zijn op het hele assortiment. De nieuwe kleur, Night Sepia genaamd, is in de massa geverfd en is donkerbruin dat Ami aanwezigheid en een geheel nieuwe persoonlijkheid geeft. Deze donkerdere tint, ergens tussen bruin en grijs, geeft Ami meer diepte en kwaliteit terwijl hij speelt met warme en natuurlijke registers. Het is een veelzijdige kleur, die perfect past bij de verschillende kleurenanimaties en stickers die Ami kan aanbieden. Dit bruin creëert een sfeer die zowel elegant als ontspannen is, afhankelijk van hoe het wordt gecombineerd met andere kleuren en materialen.
Een evoluerend assortiment met de My Ami Peps
Citroën breidt zijn gamma uit met de My Ami Peps-versie, een high-end versie die het beste van de Pop- en Tonic-versies combineert. Deze versie is een aanvulling op het instapmodel Ami Ami en de mid-range versies My Ami Orange, Grey of Blue. Aan de buitenkant is My Ami Peps een dynamische versie van Ami, klaar om door het verkeer te slingeren en speels op een kleine sportwagen te lijken. Het neemt ook elementen van stedelijke ruigheid over. De Peps-versie heeft een zeer expressieve voorkant met een zwarte grafische band onder de voorruit die wordt geanimeerd door scherpe gele horizontale stickers, evenals zwarte koplampranden. Zijn dynamiek komt tot uiting in de achterspoiler, de vier wieldoppen met bloemendesign en witte versieringen, de twee custode-stickers en twee onderste deurstickers.
My Cargo Kit
Geïnspireerd door professionals en hun werkwijze, heeft Citroën besloten om zijn My Ami Cargo-versie te ontwikkelen tot een modulaire aftersaleskit. Dit nieuwe accessoire maakt het mogelijk om de tweede stoel in de cabine van de Ami te behouden en maakt een eenvoudige omschakeling mogelijk tussen een geoptimaliseerde laadruimte en de mogelijkheid om een passagier te huisvesten, waardoor een ongeëvenaarde flexibiliteit wordt geboden. Deze innovatie weerspiegelt onze wens om aanpasbare oplossingen aan te bieden, die voldoen aan een breed scala aan mobiliteitsbehoeften en professioneel gebruik.