De internationale reclamecampagne voor de Opel Corsa, gelanceerd in oktober 2023, blijft furore maken en de aandacht trekken. Tijdens de jaarlijkse ADC (Art Directors Club Germany) Awards van dit jaar sleepte de campagne “Yes, of Corsa”, ontwikkeld in samenwerking met Opels creatieve bureau Jung von Matt Havel, niet minder dan 10 prijzen in de wacht, waarmee het het zevende beste werk is van de 753 inzendingen.
“YES, OF CORSA!”
“Zijn we erg trots op het succes en de erkenning die onze bekroonde campagne heeft gekregen bij de ADC-awards van 2024? ‘ Yes, of Corsa! ‘Yes, of Corsa!’ plaatst onze bestverkochte kleine auto in het middelpunt van een electropop-campagne die fris, vermakelijk en volledig ontwrichtend is. Van de virale soundtrack tot de wereldmakende cinematografie, de campagne heeft het publiek over de hele wereld in vervoering gebracht en zet de lat en toon voor alle toekomstige advertenties van Opel, terwijl we onze merkmissie voortzetten om elektrische mobiliteit leuk, opwindend en betaalbaar te maken voor iedereen”, aldus Rebecca Reinermann, Vice President Marketing bij Opel en Vauxhall.
Gemakkelijke en opwindende elektrische mobiliteit
De campagne is ontworpen om jong, digitaal en viraal van aard te zijn en aantrekkelijk te zijn voor mensen die op zoek zijn naar gemakkelijke en opwindende elektrische mobiliteit. De campagne bevat een pakkende en gedenkwaardige soundtrack, met vignetten in bioscoopstijl, die vragen stellen als “Heeft hij veel actieradius?”, “Laadt hij snel op?” of “Is het leuk om te rijden?” Het antwoord op al deze vragen is een volmondig “Ja, van Corsa!”
De nieuwste geavanceerde technologie
De Corsa blijft de nieuwste geavanceerde technologie aanbieden en democratiseren, waaronder nieuwe Intelli-Lux LED Matrix Light-koplampen met 14 LED-elementen, ergonomische massagestoelen, een nieuwe generatie Multimedia Navi-infotainmentsysteem en de nieuwste rijhulpsystemen.
De best verkochte kleine auto
Het is dan ook geen verrassing dat de best verkochte kleine auto een steunpilaar blijft in het portfolio van het Duitse merk. Het is sinds de oorspronkelijke introductie in 1982 ongeveer 14,6 miljoen keer verkocht en blijft tot op de dag van vandaag enorm populair. De Corsa was in 2021, 2022 en 2023 de best verkochte kleine auto in Duitsland en blijft dit jaar een sterke positie in zijn segment innemen.