Alfa Romeo Milano: compacte sportiviteit

Alfa Romeo Milano

De nieuwe, compacte Alfa Romeo MILANO brengt de sportiviteit van het merk terug naar het grootste segment van de Europese markt. De MILANO spreekt niet alleen de fans van de Giulietta en Mito aan, maar ook een nieuwe generatie liefhebbers.

Compacte sportiviteit

De Alfa Romeo MILANO is sportief en compact, en zijn Italiaanse flair is direct herkenbaar. Alfa Romeo presenteert de nieuwe MILANO in Milaan, op het historische hoofdkantoor van de Automobile Club Milano. Deze bijzondere introductie heeft een tweeledig doel: enerzijds om de nieuwe designtaal van Alfa Romeo te demonstreren en anderzijds omdat Alfa Romeo trots is dat het in 1910 in deze stad is opgericht en hier diepgeworteld is. Zijn oorsprong is de basis van de perfecte balans van innovatie en traditie – elementen die Alfa Romeo met Milaan verbinden.

Introductieversie SPECIALE

De MILANO verschijnt als eerste in de introductieversie SPECIALE – Alfa Romeo maakt binnenkort de Nederlandse prijzen bekend. Deze versie is de nieuwe entree tot de wereld van Alfa Romeo – met dit model keert het merk terug in het compacte segment. Om daar toonaangevend te zijn, heeft Alfa Romeo de MILANO de sportiefste en spannendste compacte auto van zijn klasse gemaakt, de enige die zowel de liefhebbers van de Giulietta en Mito als een nieuwe generatie fans (‘Alfisti’) aanspreekt.

Alfa Romeo Junior

In het segment van de MILANO zijn talloze ‘sportieve’ versies leverbaar, maar die zijn allemaal afgeleid van alledaagse modellen. De Alfa Romeo MILANO is echter een unieke auto die boeiende stijl combineert met de meest geavanceerde technologie op het gebied van rijdynamiek, connectiviteit en comfort. Compromisloos comfort, zoals blijkt uit onder meer de bagageruimte, die groter is dan die van alle premiumconcurrenten. De Alfa Romeo MILANO is er in hybride- (naar verwachting vanaf derde kwartaal te bestellen) en in elektrische versies, zonder dat die tekortschieten op het gebied van esthetiek of uitrusting. Want het enige wat telt is dat de MILANO 100% Alfa Romeo is.

IBRIDA

De hybride MILANO IBRIDA is de eerste auto in dit segment die ook met vierwielaandrijving (Q4) leverbaar wordt – in de vorm van automatisch geactiveerde achterwielaandrijving. Deze versie verschijnt echter nog iets later.

ELETTRICA

De volledig elektrisch aangedreven MILANO ELETTRICA is er in twee vermogensvarianten: met 115 kW (156 pk) en een actieradius van 410 kilometer, en als sportievere VELOCE met 176 kW (240 pk) – die het sportieve DNA van Alfa Romeo optimaal belichaamt.

Comfort

Ondanks zijn compactheid biedt de Alfa Romeo MILANO met een inhoud van 400 liter de grootste bagageruimte in zijn segment (BEV). De bagageruimte is toegankelijk via handsfree technologie. Alfa Romeo voorziet de MILANO verder van exclusieve zaken, zoals het handige bergvak voor de Cable Organizer onder de motorkap, een slimme plek om de laadkabel op te bergen.

Om het comfort nog verder te verhogen, voorziet Alfa Romeo de MILANO van een reeks rijhulpsystemen, die de bestuurder ondersteunen in de rijrichting en dwars daarop (autonoom rijden Level 2). De 360° parkeersensoren die het volledige gebied rond de auto beslaan, en de achteruitrijcamera met zijn 180o beeld, bewaken de omgeving en assisteren het innovatieve en praktisch semi-autonoom werkende parkeersysteem. Optioneel voorziet Alfa Romeo de MILANO ook van technologie waarmee de klant de auto van geringe afstand snel en eenvoudig kan ver- en ontgrendelen, zonder dat hij of zij iets hoeft te doen.