De Japanse manager Noriaki Uchino is een van de 33 gepassioneerde eigenaren van de nieuwe 33 Stradale. Bij aankomst in het museum in Arese vertelde de Japanse ondernemer over zijn band met Alfa Romeo.
Een onvergetelijke ervaring, gevangen tussen een glorieus verleden en een meeslepende toekomst, in naam van de waarden die Alfa Romeo tot een gezaghebbende ambassadeur van Italiaanse schoonheid over de hele wereld maken. Een paar dagen geleden overkwam dit alles Noriaki Uchino, een Japanse ondernemer van de derde generatie en een van de 33 mensen die de nieuwe 33 Stradale hebben gekocht, het “manifest” van de capaciteiten van het Italiaanse merk – nu en in de toekomst – op het gebied van stijl en rijervaring. De Japanse manager, een echte bewonderaar van Made in Italy-producten, is dol op Italiaanse creativiteit in al zijn vormen – van muziek en keuken tot kunst en design – en is een grote fan van sportwagens, vooral Italiaanse modellen en die van het merk Alfa Romeo. Vandaar de beslissing om zich aan te sluiten bij het beperkte aantal gepassioneerde eigenaars van de nieuwe 33 Stradale.
Noriaki Uchino in Milaan en Arese
Nadat hij half maart in Milaan was geland, bracht de Japanse manager twee suggestieve dagen door tussen Milaan en Arese, twee van de iconische locaties van het merk, waar hij met groot enthousiasme werd verwelkomd door het Alfa Romeo-team dat met hem alle fasen van de configuratie van zijn op maat gemaakte auto doornam, waardoor het een uniek en onherhaalbaar kunstwerk werd. Het resultaat was een bijeenkomst met veel emotionele betrokkenheid, waarin de klant zijn verhaal deed aan het team van Alfa Romeo.
De 33 Stradale aangepast door Noriaki Uchino
Het eerste verzoek van de Japanse manager was de kleurstelling in exclusieve Blu Reale, een suggestieve kleur die eerder te zien was op de 1967 33. De keuze was evenzeer een eerbetoon aan het Alfa Romeo-icoon als het resultaat van zijn zeer persoonlijke herinnering aan de Italiaanse lucht, naar zijn mening een blauwtint die uniek is in de wereld. Voor een opvallende kleurmatch met de carrosserie vroeg hij ook om de afwerking van de koplampdetails en de remklauwen rood te spuiten. Dit alles wordt nog boeiender gemaakt door de prachtige Heritage lichtmetalen velgen in glanzend zwart, een verfijnde variant van de gouden lak die standaard is voor de wielen, die vooral teruggrijpen op de historische 33.
Het belang van de Japanse markt
Noriaki Uchino’s spannende ontmoeting met het Alfa Romeo-team benadrukte eens te meer de diepgewortelde aard van de passie voor het Italiaanse merk, dat iedereen aanspreekt die graag zijn leven leidt met Italiaans vervoer en warmte. In de afgelopen jaren heeft het merk zich gevestigd in het Land van de Rijzende Zon als een uitdrukking van Italiaans design en sportiviteit, en heeft het zijn weg gevonden naar de harten van een verfijnde klantenkring die dol is op Made in Italy-producten en zeer veeleisend is op het gebied van prestaties en rijplezier. Van de 500 exclusieve Giulia GTA- en Giulia GTAm-modellen die in 2021 werden geproduceerd, werden er bijvoorbeeld 88 geregistreerd in Japan. In dat land zijn klanten die kiezen voor een Alfa Romeo-auto echte liefhebbers van auto’s, sportiviteit en de nieuwste technologie.