Vanaf vandaag stopt FIAT met de productie van grijze auto’s. Deze beslissing is genomen om het belang van kleur in het leven te onderstrepen, om de Italiaanse manier van leven te belichamen en om het ‘Dolce Vita’ als nieuwe merkwaarde te bevestigen.
Italië wordt gekenmerkt door levendige kleuren. Denk maar aan de zee van Italië, de zon van Italië, de aarde van Italië en de lucht van Italië. Landschappen die FIAT veel inspiratie bieden voor zijn auto’s. De strategie is geïmplementeerd om een onderscheidend kenmerk toe te voegen aan FIAT-modellen op de automarkt, aangezien 2023 het jaar is van een opmerkelijke verandering voor het merk.
“We hebben besloten om te stoppen met de productie van grijze FIAT-auto’s. Dit is uitdagend en ontwrichtend en het is bedoeld om FIAT’s leiderschap als het merk van vreugde, kleuren en optimisme verder te versterken. Italië is het land van de kleuren en dat geldt vanaf vandaag ook voor de auto’s van FIAT – verklaarde Olivier Francois, FIAT Chief Executive Officer en Global Chief Marketing Officer bij Stellantis – Deze keuze draagt de waarden van de New Dolce Vita en het Italiaanse DNA van het merk verder uit naar het publiek. FIAT wil mensen inspireren om met optimisme en positiviteit te leven en dit zal ook een van de missies zijn van de nieuwe Fiat 600e, de elektrische auto voor gezinnen en vrienden, die op 4 juli wordt voorgesteld”.
In de nieuwe video neemt FIAT – CEO Olivier Francois achter het stuur van de nieuwe Fiat 600e een diepe duik in kleur, onder het motto “ITALIË. HET LAND VAN DE KLEUREN. FIAT. HET MERK VAN DE KLEUREN”.
Het huidige FIAT-gamma – 500e, 500 Hybrid, 500X, Panda en Tipo – is verkrijgbaar in verschillende kleuren, waaronder: Gelato wit, Sicilia oranje, Paprika oranje, Passione rood, Blu Dipinto di Blu, Italia blauw, Venezia blauw, Rugiada groen, Foresta groen, Rose goud en Cinema zwart – allemaal met een suggestieve naam die doen denken aan de prachtige Italiaanse landschappen en de dolce vita stemming.