- DS Automobiles presenteert een documentaire gewijd aan de Franse kunst van het reizen, te zien op Prime Video.
- The Art of Travel – Une Réinvention Française is een ode aan de Franse levenskunst met een hoofdrol voor de nieuwe DS 7. De documentaire schetst het ontstaan van de kenmerken van deze auto aan de hand van een bijzondere reis vol zintuigelijke ervaringen.
- Béatrice Foucher, CEO van DS Automobiles en Thierry Metroz, Design Director van DS Automobiles, nemen deel aan deze documentaire. Dat doen zij samen met experts, onder wie de journalist Seamus Kearney en de vooruitstrevende ontwerper Ramy Fischler.
Wat is de definitie van luxe reizen? Hoe identificeer je de authenticiteit en personalisatie die je een onvergetelijke ervaring bezorgen? Journalist Seamus Kearney ging op bezoek bij vrouwen en mannen die van reizen een kunst maken. Het leverde materiaal op voor een prachtige documentaire.
Seamus Kearney, een freelance journalist met zowel de Ierse als Nieuw-Zeelandse nationaliteit, reist al dertig jaar de wereld rond. Voor de documentaire, The Art of Travel – Une Réinvention Française, nam hij de tijd om naar unieke plaatsen af te reizen om buitengewone verhalen uit verschillende regio’s te verzamelen.
In deze drie kwartier durende documentaire, te zien op Prime Video, neemt Kearney de kijker mee en deelt hij zijn belevenissen. Kearney verplaatst zich daarbij in de nieuwe DS 7, in een heteluchtballon en in een rijtuig op de Oriënt Express. De rode draad is het ervaren van een luxe vorm van reizen die meer en meer onze toekomst zal bepalen.
Tijdens zijn ontmoetingen belicht hij, met de DS 7 als reisgenoot, met name de Franse kunst van het reizen. Béatrice Foucher, CEO van DS Automobiles, verzorgt het begeleidende commentaar. Progressief ontwerper Ramy Fischler belicht de ontwikkeling van reizen en de authentieke ervaringen die je onderweg opdoet, als je de tijd neemt.
The Art of Travel – Une Réinvention Française belichaamt tevens de kijk van DS Automobiles op de Franse kunst om te genieten van het leven en illustreert de visie van het merk op de toekomst van reizen. Die visie is gericht op een hoogwaardige vorm van reizen die meer en meer deel zal uitmaken van een ecosysteem, waarin technologie, duurzaamheid, personalisatie en authenticiteit de pijlers vormen. De geëlektrificeerde auto blijft daarbinnen zijn plaats innemen.
Béatrice Foucher, CEO van DS Automobiles: “De premium reis van morgen zal authentieker, meer geaard en trager zijn. Het zal meer gepersonaliseerd zijn, vormgegeven voor de reiziger. Het reizen zal duurzamer zijn, met oog voor het milieu, maar ook meer high-tech, ingebed in het tijdperk van diensten. We zijn deze reis aan het heruitvinden, in een beweging van wereldwijd bewustzijn waar ervaringen en ontmoetingen opnieuw centraal staan en reizen is gewijd aan genieten. DS Automobiles vult dit in met de Franse kunst van het reizen, doordrenkt met gastvrijheid, personalisatie en duurzaamheid. Deze documentaire belichaamt onze visie op deze levenskunst, met hart en ziel.”