Peugeot geeft Paris Fashion Week® extra Allure

Peugeot Official Automotive Partner

Van 18 tot en met 27 juni is PEUGEOT voor het eerst Official Automotive Partner van de Paris Fashion Week®. Deze samenwerking belichaamt de allure van PEUGEOT: het merk plaatst zichzelf in het hart van een evenement dat zowel iconische luxemerken als opkomende talenten in het zonnetje zet. Als onderdeel van deze editie van de Paris Fashion Week® zet PEUGEOT ook de samenwerking voort met de getalenteerde Franse ontwerper Emeric Tchatchoua, oprichter van het avant-garde modemerk 3.PARADIS.

ALLURE

PEUGEOT deelt zijn passie voor Allure met topcouturiers en jonge ontwerpers.

EMOTION

Plezier is de drijvende kracht achter mode; het is ook de essentie van rijden in een PEUGEOT.

EXCELLENCE

PEUGEOT en de Paris Fashion Week® zijn symbolen van Franse ‘Excellence’.

Peugeot Official Automotive Partner

Allure

Wat PEUGEOT betreft, wordt de wereld beter met Allure. Met die overtuiging stelt PEUGEOT de mensgerichte creativiteit centraal in zijn strategie. Dat engagement deelt PEUGEOT met de Paris Fashion Week®, georganiseerd door de Fédération de la Haute Couture et de la Mode. Al sinds vijftig jaar zet de Paris Fashion Week® ontwerpers in de schijnwerpers.

Official Automotive Partner

In 2024 is PEUGEOT voor het eerst Official Automotive Partner van de Paris Fashion Week® voor de Mens’ Fashion-editie Lente-Zomer 2025, die plaatsvindt van 18 tot en met 27 juni, en de Haute Couture-week Herfst-Winter 2024/2025, van 24 tot en met 27 juni én voor de Women’s Fashion-editie Lente-Zomer 2025 van 23 september tot en met 1 oktober.

Unieke zichtbaarheid

Als onderdeel van dit partnerschap stelt PEUGEOT dertig voertuigen ter beschikking – waaronder de 408 Hybrid en Plug-in Hybrid, evenals de nieuwe E-3008. De auto’s worden gebruikt voor het vervoer van genodigden van de Paris Fashion Week®. Dat geeft PEUGEOT een unieke zichtbaarheid in het centrum van het mode-evenement in de Franse hoofdstad.

Peugeot: een bijzonder creatief merk

PEUGEOT is een bijzonder creatief merk en heeft zijn modellengamma de afgelopen twee jaar volledig vernieuwd. Daarbij werkt het samen met creatieve partners op diverse artistieke gebieden. Ter gelegenheid van de Paris Fashion Week® 2024 zet PEUGEOT ook de samenwerking voort met Emeric Tchatchoua, een zeer getalenteerde Franse ontwerper en oprichter van het modemerk 3.PARADIS. De samenwerking begon in 2023, toen Tchatchoua een uniek kledingstuk ontwierp, dat geïnspireerd was op het PEUGEOT INCEPTION CONCEPT – een hightech concept dat speelt met optische illusie door een 3D-print die van kleur verandert afhankelijk van de kijkhoek.

3.PARADIS

PEUGEOT identificeert zich met de waarden van 3.PARADIS, dat uitmuntend vakmanschap, de kracht van de boodschap, het unieke karakter van stijlen en de rijkdom van culturen combineert om luxueuze, fantasierijke en inspirerende mode te creëren. Deze optimistische visie op mode komt overeen met Peugeots optimistische visie op de toekomst van elektrische mobiliteit en de toewijding van het merk aan de mix van culturen. 3.PARADIS gebruikt de kunst van het mixen van stijlen als een metafoor om onze diversiteit te vieren en een collectief, overvloedig leven te stimuleren, terwijl het waarden als bevrijding, universalisme en hoop over de hele wereld promoot.