Citroën Racing onthult een opwindende nieuwe kleurstelling voor de C3 Rally2, terwijl deze zich voorbereidt op meer succes over de hele wereld in 2024.
Nieuwe merkidentiteit
Het ontwerp benadrukt de nieuwe merkidentiteit van Citroën die voor het eerst werd onthuld in 2022. De C3 Rally2 toont nu trots het ovale logo op de zijkanten en het dak. De ontwerpers hebben ook gespeeld met de strakke lijnen van de beroemde twee punthaken om ze te laten opvallen. uit hun frame; waardoor de auto een dynamische uitstraling krijgt, ongeacht vanuit welke hoek hij wordt bekeken. De rode kleurstelling bevestigt ondertussen het sportieve DNA van Citroën Racings en zijn roemruchte geschiedenis in de rallysport.
Kleurstelling
Deze kleurstelling is het werk van het designteam van Citroën, in nauwe samenwerking met Citroën Racing. Dit om de nieuwe identiteit van het merk te benadrukken met een dynamische en indrukwekkende grafische vormgeving die ruimte laat aan alle #C3Rally2Family-leden om hun persoonlijkheid tot uitdrukking te brengen. Het tweekleurige ontwerp zal zijn debuut maken tijdens de Rally van Monte-Carlo in januari (vanaf 25-28 januari) op de officiële Citroën Racing-auto’s, bemand door Yohan Rossel/Arnaud Dunand en Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov.
Een stukje geschiedenis
Het gebruik van de kleur André Red (vernoemd naar bedrijfsoprichter André Citroën) is een verwijzing naar de geschiedenis van het merk in het World Rally Championship. Tegenwoordig loopt de C3 Rally2 voorop in de zeer competitieve Rally2-categorie, met talloze kampioenstitels en rallyoverwinningen over de hele wereld in 2023. Met deze nieuwe kleurstelling blijven de technische teams van Citroën Racing de C3 Rally2 moderniseren en de prestaties voortdurend verbeteren. zet zijn legendarische geschiedenis voort. Zie dit ontwerp schitteren tijdens rally’s over de hele wereld.